امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

به گزارش سپیدار خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان،با بیان این‌که فرهنگ ارتباطی با مناسبات اجتماعی دارد، گفت: اگر بگوییم اسلام دین فرهنگ است اشتباه نکرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت حل معضلات فرهنگی آن قدر بالاست که مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات فرهنگی در بعضی از مواقع خواب را از چشمان من می گیرد.

امام جمعه درمیان با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند "من حاضرم جانم را فدای مسئله فرهنگ کنم" اظهار کرد: از حوزه‌هایی که روزنه جدیدی در فرهنگ است، فضای مجازی است چرا که بنا به سخن مقام معظم رهبری " فضای مجازی به اندازه انقلاب مهم است".

حسینی با بیان این‌که فضای مجازی زندگی ما را به صورت مجازی تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، گفت: باید تدبیری خارج از تشکیل شورای عالی فضای مجازی و شعار دادن مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام عقایدی مانند عقل معاش و معیشت زندگی انسان‌ها وجود دارد و اقتصاد از اهمیت شایانی برخوردار است.

حسینی با بیان این‌که اقتصاد به معنی مال اندوزی و توجه به مادیات نیست، افزود: اقتصاد به معنای اعتدال در مسائل مالی، مادی و همچنین تدبیر درست در زندگی است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام که فرمودند: "کسی‌که دنیای خود را برای دین رها کند از ما نیست" بیان‌کرد: مهمتر از اقتصاد، فرهنگ است؛ چرا که فرهنگ است که بنیان اقتصاد را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: اگر صرفه جویی در جامعه فرهنگ شود و اسراف نیز در جامعه مورد نکوهش قرار گیرد اثر مستقیمی روی مناسبات اقتصادی دارد.

حسینی یادآور شد: نگرش فرهنگی مردم نسبت به کار و اندیشه کار که در منظر دین مبین اسلام وجود دارد اگر ارتقا یابد بسیاری از مناسبات اقتصادی و سیاسی ما را به صورت مستقیم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و در نتیجه مورد تهدید کشورهای بیگانه قرار نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: باید نگرش فرهنگی مردم این باشد که ما باید بر روی پای خودمان بایستیم.

امام جمعه درمیان با اشاره به این‌که برای مناسبات تخصصی و فنی نیز ما حکم فقهی داریم، اذعان کرد: اگر جامعه‌ای نیاز به طبیب دارد و طبیب ندارد بر همه افراد جامعه واجب کفایی است که بروند و این نیاز را برآورده سازند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پیرامون بسیاری از ارزش‌ها فقط شعار داده می شد اما اکنون در حال رسیدن به مرحله گفتمان‌سازی هستیم یعنی این مهم در جامعه تبدیل به دغدغه شده است.

"تنهایی لیلا" مذهب را عامل بدبختی انسان ها معرفی می کند

امام جمعه درمیان با تأکید بر اینکه ما اکنون در حال جنگ، با ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هستیم، گفت: آن قدر جنگ جدی است که گاهی ناآگاهانه و غیرعمد از سوی نهادهایی که انتظارش نمی‌رود هزینه و تلاش می‌شود و آنتن رسانه برای مسئله‌ی ضد فرهنگی اشغال می‌شود و اندیشه‌ای ناروا ترویج داده می شود.

وی با اشاره به سریال "تنهایی لیلا"، تصریح کرد: یک نوجوان و جوان از این سریال این گونه برداشت می کند که فردی که در خارج از کشور آزاد و بی‌حجاب بوده و در آن روزگار ایام به کامش بوده اما از روزی که به موطن خویش بازگشته است و در زیر خیمه مذهب قرار گرفته است بدبختی‌هایش آغاز شده که باعث بی سرپناهی او و پدید آمدن مشکلاتی همچون مشکلات قضایی برایش می شود.

امام جمعه درمیان ادامه داد:متأسفانه در این سریال تلویحا تعظیم شعائر مذهبی عامل بدبختی انسان معرفی شده است.

ازدواج های غیر اصولی عامل طلاق

 وی با بیان این‌که مسوولان باید در آگاه سازی والدین تلاش کنند، اظهار کرد: به دلیل اینکه ازدواج‌های سست، غیر اصولی و یک سو نگرانه زیاد شده است آمار طلاق بالا رفته است.

امام جمعه درمیان افزود: زندگی که با تدبیر و عقلانیت شکل گرفته باشد، دست خوش نابسامانی و از هم پاشیدگی نمی‌شود.

حسینی ضمن اشاره به این‌که باید فرهنگ انتخاب و ازدواج درست در جامعه شکل گیرد، متذکر شد: والدینی که 20 سال فرزند خود را پرورش می دهند و باعث رشد جوان می شوند قطعا می‌توانند روی فکر او نیز تاثیر گذار باشند تا فرزند در انتخاب همسرش درست عمل کند.

وی با بیان این‌که طلاق ها ریشه در ازدواج های تحمیلی دارد، تصریح کرد: بخشی از ازدواج ها تحمیلی یا غیر محترمانه است یعنی دیگران برای دختر و پسر تصمیم می گیرند و این گونه ازدواج ها دوامی ندارد.

امام جمعه درمیان افزود: موضوع طلاق و طلاق گرفتن جزو یکی از موضوعات طبیعی سریال های ما شده است یعنی نشانگر یک واقعیتی است که وجود دارد و اصلا این موضوعات را نیز نکوهش نمی کنند.

حسینی یادآور شد: بعضی از عوامل تاثیر گذار مانند رادیو و تلویزیون نسبت به منبر ما تاثیر بییشتری دارد.

ماهواره سمی مهلک برای خانواده ها

وی با اشاره به این‌که ماهواره سمی است که در جامعه رواج یافته است، گفت: ماهواره مانند یک ظرفی است که یک قطره خون و یا زهر داخل آن ریخته شده است.

حسینی با بیان این‌که بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا در جبهه شیطان عمل می کنند، متذکر شد: مردم ما آنقدر حساس هستند که اگر شایعه شود که داعش خرمای مسموم از غرب وارد کرده نسبت به خوراک خود دچار نگرانی می شوند.

یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد

امام جمعه درمیان با بیان اینکه یک نهاد نظارتی باید آمار درستی از ماهواره داران داشته باشد، افزود: ما باید به صورتی عمل کنیم که حداقل آمار درستی از ماهواره داران داشته باشیم و مخاطب را نترسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه جبهه مقابل ما خیلی هزینه می کند، اظهار کرد: جبهه مقابل پول می دهد به یک سوپر استار تا فلان مد را بپوشد و در فیلم ها و جامعه ظاهر شود تا فرهنگ بی حجابی را در جامعه اسلامی ما گسترش دهد.

امام جمعه درمیان ادامه داد: طرح ها و الگوهای اسلامی در حوزه پوشاک را باید با روش‌های مختلف به نمایش  بگذاریم که البته در مقابل باید ارزان هم باشند تا مردم از آن ها استقبال کند.

انتهای پیام/ 102/ ث/



m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   ,   , 
برچسب ها :